söndag, mars 08, 2009

Moderaterna tänker inte införa varvade listor

Tyvärr har man inte lämnat några dementier till Dn, SvD, NA eller någon annan media som tolkat moderaternas pressmeddelande som att man tänkte genomföra varannan damernas Men på min blogg har ordförande i moderaternas nomineringskommitté inför EU-valet, Kent Persson, skrivit följande kommentar:

"Nej, vi har inte beslutat om att ha varvade listor. Vi har bestämt oss för att ha jämn könsfördelning. Du sprider lögner, varför? Det är osakligt och det är tramsigt."

Undrar vem som framstår som osaklig och tramsig efter ett sådant inlägg? Och jämn könsfördelning, är det när man använder personer som utfyllningsmassa?

Andra bloggar om 8 mars, Internationella kvinnodagen, kvotering, jämställdhet, feminism, moderaterna

.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Denna millimeterrättvisa sprider sig som en farsot.

Anonym sa...

Du är mer patetisk än vad jag trott.

Fortfarande har du inte svarat på frågan:

Vad är problemet med att det på den moderata valsedeln till EU är fler kvinnor än män?

Vad är problemet med att på de fyra översta platserna är det varvat?

Vad är problemet med att de på de 10 första är 6 kvinnor?

Svara nu!

Eva-Lena Jansson sa...

Till Kent: Jag tycker att det är skillnad på varvade listor och jämn könsfördelning. Och jag tycker problemet är att ditt parti försöker framställa det som om det var samma sak. Vilket det inte är. Det är vad mitt inlägg har handlat om hela tiden. Du försöker smita från det faktum att du ägnar tid åt att rätta mina inlägg, men inte vill korrigera Dn, SvD, Na eller övriga media som feltolkat ert pressmeddelade. Så svara nu, när tänker du göra det?

roberth sa...

Kent alla sossar är patetiska och lögnare!

Nathalie Sundesten Landin sa...

Roberth verkar vara en sossekramare :-)
Nåja - jag håller med dig, Eva-Lena. Det är stor skillnad på varvade listor och jämn könsfördelning. Det lustiga är att det kan bli en sån nyhet i tidningarna. Det kanske säger något om moderaterna.