lördag, mars 04, 2006

Melodifestivalsuttagningslördag

Ikväll har det varit uttagning av bidrag inför Melodifestivalen. Insåg ganska snabbt att det tidigare varianten när SVT bara hade ett program med 10 låtar i en final har en ganska stor poäng, man slipper en utdragen tävling över flera veckor med alltför många mediokra bidrag.
Jag orkade inte kolla hela programmet och zappade därför mellan 1:an och 2:an men hann ändå höra stora delar av bidragen. Och dessvärre se en del med...
Jag valde därför att gå över till att bara lyssna och min favorit, vars låt fastnade direkt, var Kayo. Dessvärre fick hon inte nog många röster. De som gick vidare är också de som blivit mest uppmärksammade i media, något som verkar vara en förutsättning för att vinna delfinal eller få en andra chans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva-Lena,

Själv missar jag aldrig något som har med Melodifestival att göra....och ringde faktiskt och röstade för första gången i lördags!!! På "The poodles" såklart...det gjorde säkert alla gamla hårdrocks-freaks som satt med sina barn och tittade...

Ha en bra vecka!

Carina Skagerlind

Eva-Lena Jansson sa...

Hej Carina!
Förra året röstade jag flera gånger, både vid deltävlingarna och vid själva finalen. I år missade jag första deltävlingen. Den andra blev det mest lyssnande och inget röstande. The poodles hade en bra låt men den kan väl knappast kallas schlager...

Vi hörs!
Eva-Lena J