onsdag, april 26, 2006

på resande fot?

Som förbundsstyrelseledamot får man möjlighet att träffa medlemmar i hela vårt avlånga land. Idag deltog jag därför vid en GFU, grundläggande förtroendemannautbildning, för nyvalda fackliga företrädare i Malmö. Alltid lika roligt att möta nya människor och diskutera fackets roll på arbetsplatsen och i samhället. Resan ner till Malmö blev onödigt spännande då tåget till Mjölby blivit inställt. SJ hade satt in en buss från Hallsberg och 2 minuter innan avgång anlände bussen till Mjölby central. Resan från Malmö till Stockholm (har förbundsstyrelse i två dagar) gick dock raka spåret...

I Bistron intog jag en riktigt god lasagne och fick snart sällskap av två gentlemän från Uppsala. Ganska snart blev samtalsämnet politik, och vi pratade om allt från nybyggnation till äldreomsorg. Trots en resan tog 4,½ timme gick tiden ändå fort. Väl framme i Stockholm så var det bara att gå över Vasagatan för att checka in för natten, trodde jag. Men hotellet var dubbelbokat och istället hamnade jag på ett nybyggt hotell nära Sveavägen. Efter nästan 10 timmars resande ser jag fram emot att få gå lite under morgondagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej
kom du fram till nåt annat än att lasagnen i bistron var god?

Eva-Lena Jansson sa...

vad menar du?

Anonym sa...

vilken del av frågan förstod du inte?
kom du fram till nåt annat på dina möten/resor än att lasagnen var god? det var nämligen det enda konkreta man kunde utläsa.