söndag, maj 21, 2006

VM-guld, VM-guld, VM-guld!

Och det var inte ens spännande när Sverige vann överlägset med 4-0 mot Tjeckien. Igår när jag tittade på semifinalen mot Kanada så hade jag hög puls, men idag kändes det som Tjeckien inte hade en chans att gå i kapp. Och jag som för bara några dagar sen sa att säsongen för ishockey är alldeles för lång för att vara intressant. Nu har hockey-grabbarna med Bengt-Åke "nej,nja,nä" Gustafsson som coach blivit ett historiskt lag som tagit OS-guld och VM-guld under en och samma säsong. Och Jörgen Jönsson har dessutom tagit SM-guld med Färjestad. Blir svårt att toppa en sådan säsong...

Dessvärre kunde jag inte se KIF Örebro mot Umeå igår, men ska göra mitt bästa för att vara på plats vid nästa hemmamatch. Nu blev det 1-2 mot Umeå men trots det tror jag att den här säsongen kommer att bli KIFs bästa i Allsvenskan.

Inga kommentarer: