fredag, januari 05, 2007

Inte demokrati påstår Lotta Gröning

När Carin Jämtin och Margot Wallström tackat nej till att bli partiledare så är min och många andras favorit Mona Sahlin. Men enligt Lotta Gröning är det inte demokrati om Mona skulle bli partiledare. Istället skriver hon att "Det kvinnliga etablissemanget har alltså bestämt att Mona Sahlin ska ta över. Toppstyrt beslut utan någon större demokratisk förankring".

Under hela valrörelsen, men också efter, har jag träffat många väljare och många aktiva socialdemokrater som tycker att Mona borde vara det självklara valet till ny ordförande. Och av alla som jag träffat som uttryckt samma åsikt är det få som skulle kunna beskrivas tillhörande vare sig det manliga eller "det kvinnliga etablissemanget".

Tror mer att det handlar om att det inte blir som Lotta vill, så tycker hon att det inte är demokratiskt förankrat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror Thomas Bodström skulle bli en bra partiledare...

Carina sa...

Hej!
Nu kan Du nog hitta min blog!

Kram, Caarina