onsdag, mars 14, 2007

Vill Folkpartiet ha bordeller i Sverige?

Frågan kan ju verka befängd men efter dagens debatt i riksdagen angående näringsutskottets betänkande om statliga företag, så är faktiskt frågan motiverad.
I ett inlägg gjorde Karin Pilsäter (fp) en jämförelse mellan ägandet av statliga bolag med att äga statliga bordeller. En jämförelse som jag är ganska säker på att de anställda i det statliga bolagen uppfattar som mycket kränkande.

Andra bloggar om folkpartiet, riksdagen, statliga bolag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Uttalandet visar vilken förvriden bild av verkligheten regeringen har, och Fp verkar fullständigt ha spårat ur...

Eva-Lena Jansson sa...

Det är det minsta man kan säga. Att borgarna nu säljer av välskötta statliga bolag retar upp folk mer än dom någonsin kunnat ana. När dessutom Pilsäter väljer att göra den här jämförelsen så blir inte motiven försäljning direkt bättre.

Anonym sa...

Verkligen märklig retorik! Intressant att man kan läsa allt som sägs i riksdagen - har faktiskt aldrig tänkt på det förut. Bra länk!
Tack för kommentaren på min blogg om socialdemokratin, har svarat hemma...

The Swede sa...

Kolla bara hur det går när sossarna får styra.... Pajas-universiteten poppar upp som svampar ur jorden och Göran Persson blir medicine doktor. Jag har 200 poäng (lite mer än en fil.mag.) inom molekylärbiologi och doktorerar nu på medicinska fakulteten i Uppsala. Tänkte ha en liten reallity check för dig... Hur mycket tror du att jag har i lön? Vilken typ av bostad tror du att jag har?