torsdag, januari 26, 2006

Äntligen är Vita huset & Bartlet tillbaka!

Eftersom jag fortfarande inte har införskaffat en boxer/parabol så har vår familj tillgång till endast tre tv-kanaler: TV 1 och 2 samt TV 4. Alldeles tillräckligt enligt sambon men döttrarna menar att detta är för lite. När man från SVT bestämde sig för att flytta serien Vita huset från TV 1 till 24 blev jag riktigt irriterad och började också muttra om behov av en boxer.

Men så äntligen i måndags var min favoritpresident tillbaka. Serien är helt otroligt bra och jag hoppas nu att man från SVT visar tittarna respekt genom att låta den bästa TV-serien få hyfsad tid och plats så att många kan se den igen.

Även TV 4 vill satsa på en amerikansk president och har därför under flera veckor gjort reklam för sin nya serie Commander in Chief. I denna serie har USA äntligen har fått en kvinnlig president, och visst väcktes mitt tittarintresse. Dessvärre känns det som en riktig b-serie. I USA har Geena Davis blivit belönad för bästa kvinnliga huvudroll, men hon förtjänar bättre manus än det här.

Bartlet vinner lätt valet om bästa tv-president och om amerikanerna hade möjlighet skulle dom förmodligen välja honom till sin riktiga president istället för Bush junior.

Inga kommentarer: