torsdag, juli 19, 2007

Harry Potter-tider

Var och såg Harry Potter och Fenixorden på bio igår. Filmen var helt ok även om man gjort en del förändringar från originalboken som inte är helt lätta att förstå. Något som jag också saknade är chokladgrodor och Bertie Botts bönorna i alla dess smaker som man kunde köpa när första filmen hade premiär för flera år sedan. Kanske anses det för barnsligt nu när Potter blivit äldre. Och visst känner man igen vissa beteenden som måste vara internationella när det gäller tonåringar, typ jag är inget barn eller du fattar inget, både på filmduken och i publiken som verkar vara äldre än när ettan hade premiär...

För övrigt som kommer ju den sista (?) boken om Harry Potter snart. Och även om filmerna varit bra så är böckerna alltid bättre, så det gäller att hålla hårt i boken när den väl har köpts in eftersom vi är tre som alla vill hinna läsa den först.

Andra bloggar om Harry Potter, godis, böcker, tonåringar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej:-)
Japp har också sett filmen men ser dem bara för att se hur de lyckas göra böckerna till 3D så att säga.
Maken har inte läst böckerna och tyckte denna var den sämsta filmen och kan nog hålla med då det är den tjockaste boken och SÅÅÅÅ mycket inte alls kom med. Det blev i stället en film som bara är en transportsträcka till handling längre fram.
MEN annars tycker jag som vanligt att den var bra.
NU kommer snart boken och tack och lov får jag ha den i fred :)

Macke sa...

Jag älskar både böckerna å filmerna. Men när man ser filmerna går jag in med inställningen noll för att inte bli besviken. Är så störande med folk som tror att man ska lyckas få med allt i filmerna som står i böckerna. Iså fall skulle filmer bli väldigt långsamma och sega men framförallt LÅNGA!