torsdag, augusti 02, 2007

Reinfeldt är en riktigt givmild person

men hans givmildhet omfattar endast de som redan har det gott ställt. Förutom en platt-tv till kronprinsessan så visar det sig att Reinfeldt dessutom har överlämnat en röjsåg till USAs president. För övrigt så verkar det som statsministern ogillar att både synas och ha någon som helst politiskt uppfattning om sakernas tillstånd. Inte undra på att min partikamrat Peter Hultqvist kallar Reinfeldt för "osynlige mannen".

Var på Pride House på eftermiddagen och såg Var god tag plats som är en collageförställning med teater, dans, performance, film, bildprojektioner och musik. Annorlunda och otroligt bra!
Resten av dagen har sedan tillbringats i Pride park. En fantastisk tillställning där alla är glada och bara vill ha roligt. Och jodå, det var ett riktigt bra tal som Glenn Hysén läste upp vid invigningen av Pride idag och han fick hyfsat med applåder.

Har träffat på flera bekanta från Örebro län men också folk från andra delar av Sverige. De allra flesta verkar uppskatta ett bekant ansikte och prata lite politik men vid vissa tillfällen så känns det som om jag skulle behöva bära en skylt med texten Det är ok, jag kommer INTE att outa dig! För även om många som befinner sig på Pride redan har kommit ut som HBT-person för hela sin omgivning så har inte alla gjort det.

Populäraste tältet ikväll var nog SSUs och det som lockade var deras dans-spel. Välj låt, ställ dig på en matta med rutor, kolla på skärmen och stampa med fötterna i rätt ordning. Låter lätt men med tanke på min bristande koordinationsförmåga så struntade jag i att ens prova utan lät mig roas av alla andra som med mer eller mindre lyckade steg steppade loss till bl a "I will survive".

Andra bloggar om politik, Fredrik Reinfeldt, Pride, HBT.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.myspace.com/starkmusikse

Klicka på låten "Reinfeldt" i musikmenyn.

MYCKET passande text! ;)