onsdag, november 21, 2007

Varför fick jag Café?

Som riksdagsledamot får man mycket post. Merparten av posten består av tidningar av alla de sorter. Idag fick jag för första gången tidningen Café. Den kom med ett brev där chefredaktören Jens Stenberg skriver "att det nya numret innehåller intressant läsning för dig".
Hm?
Kan det vara 10 powerkostymer för herrar som avsågs?
Eller artikeln om jag vågar ha en affär med min kvinnliga chef?
Kanske utvikningsbilderna av en ung kvinna?
All reklam för klockor, rakvatten och herrparfym?
Det måste nog vara artikeln om Fredrik Reinfeldts första fiaskoår som statsminister som avsågs av chefredaktören.
Tror jag...

Andra bloggar om politik, Fredrik Reinfeldt, media

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jo. Man hoppas väl nästan det.

Anonym sa...

Låter som en helt nödvändig tidning - inte minst för riksdagsledamöter särskilt kvinnliga. :)

Anonym sa...

Klart att ett medelålders fruntimmer inte är intresserad av det som står där. Det borde dom ju begripa.

Thomas Tvivlaren sa...

Hehe, det var humor det där! :)