fredag, februari 01, 2008

Det pratas om tre män i övre medelåldern...

Ericssons vd Carl-Henrik Svanberg säger att man måste värna forskning och utveckling, och därför ska man säga upp 4000 anställda varav 1000 i Sverige. För nettovinsten var ”bara” 30 miljarder kr…

Det är samme Svanberg som tjänade 25 miljoner kr 2006 och därmed var Sveriges högst betalde vd. Men nu verkar det som Svanberg har hamnat på utelistan enligt Aftonbladet. Stackars honom.
Svanberg får säkert bara så många miljoner kr i avgångsvederlag som Ericsson sparar på att sparka 1000 personerna på hemmaplan.

En person i näringslivet som däremot gjort ett bra intryck på mig hittills, bl a i avtalsrörelsen och nu dessutom kommer ut som fd spion är Dag Klackenberg. Förutom att Klackenberg stod upp för att Handels medlemmar skulle få sin beskärda del av den ökande handeln, så var han en alldeles utmärkt mötesordförande vid Vattenfalls årsstämma som jag deltog vid förra året.

Idag ringde media för att man ville prata regeringens dåliga jämställdhetspolitik med mig, trodde jag. Men inte. Istället ville man prata med mig om Göran Persson. Nej tack.
.

Andra bloggar om politik , Ericsson , regeringen , Göran Persson .

Inga kommentarer: