lördag, februari 16, 2008

Hej Sanna!

Heja Sanna Nielsen!

Bästa låten gick vidare ikväll. Men att bröderna Rongedahl gick vidare var en överraskning för mig. Hade trott att Häggkvist och Jonsson skulle gå vidare direkt. Vilket förmodligen deras fans också gissade, men tydligen glömde man att rösta samtidigt. Synd bara att Andra generationen med en låt som skulle kunna vara hämtad från en av mina favoritfilmer, Svart katt, vit katt, inte gick vidare till andra chansen. Hade det skett hade Christer Björkman och alla andra schlagerexperter fått käka ångestdämpande resten av tiden fram till finalen i Globen.

Andra bloggar om melodifestivalen, Sanna Nielsen, Carola, Andreas Johnson, Rongedal, Andra generationen, Christer Björkman.

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Ja, Sanna var underbar! :D Skönt att folk inte bara röstar på de som är kändast utan även på kvalité. :)

Anonym sa...

ÅHHHHHH vad glad jag blir efter att ha läst tio bloggar som totalt sågar Andra generationen så gör du inte det utan tyvcker det är lite synd att dom inte går vidare. JAg får för mig att om vi hade valt at skicka dom så hade sverige kunnat gå långt. Dels levererar vi en låt på SVENSKA vi bor ju i sverige. Dels är det just en andra generation invandrare som gör den och på ett sätt som jag tror tilltalar övriga europa. Att få se björkman och company käka ångestdämpande hade varit en fet bonus