fredag, november 14, 2008

Folkpartiet och Miljöpartiet ger upp

Nu har även Folkpartiet lokalt helt gett upp sina tidigare jämställdhetsambitioner och nu öppnat upp för att Kristdemokraternas vårdnadsbidrag ska bli verklighet i Örebro. Varför även Miljöpartiet lokalt gått med på detta (man är emot förslaget på riksplan) är en lika stor gåta, men man fick kanske ta det i utbyte mot att man får sätta stopp för företagsetableringar och liknande. John bloggar bra om detta vilket även Ullis och Björn gör.

Igår hann jag med 18-tåget till Örebro. Fick sällskap av riksdagskollegan Elisabeth Svantesson när vi båda passade på att inta kvällsmat under resan. Upptäckte precis innan läggdags att det var min tur att skriva krönika till NA senast lunch. Krönikan levererades i tid utan att inkräkta på nattsömnen, jag hann med en träff med IF Metalls RSOare från Värmland och Örebro län, svara på frågor från media om det som kallas ”fildelningslagen” och nu sitter jag i Stockholm fredag kväll och undrar vad jag ska välja av följande alternativ:

Blogga
Läsa en bok
Bläddra i helgbilagorna
Kolla in handlingarna inför morgondagens förtroenderåd
Träna
Tvätta
Titta på tv och äta pistagenötter.

Japp, så får det bli. Allt ihop, för kvinnor kan.

För er som ännu inte har hunnit med, läs Johanna Grafs fantastiska inlägg om betyg och bli upprörd. Och läs Ilsemaries
blogg om de fattiga och de rika och bli ännu mer upprörd. Dessa förbannade avtal måste rivas upp vad än Odell och övriga i regeringen tycker.

Alliansfritt har koll på allt som regeringen gör och säger.

Andra bloggar om politik, nordea, fredag, vårdnadsbidrag regeringen.

Inga kommentarer: