tisdag, oktober 13, 2009

Tre frågor som fler borde ställa sig idag

Varför gör de på detta viset? Att Reinfeldt, Borg & Husmark-Pehrsson väljer att ta från de sjuka och ge till de rika är djupt orättvist. Jag tror inte regeringen och den borgerliga majoriteten i riksdagen består av onda människor. Men deras politik gör ont.

När ska borgarna börja skämmas? Igår ställde Alexandra en fråga som tål att upprepas flera gånger. "Vill ni ha mitt sjukskrivna liv?" Jag förväntar mig att de borgerliga riksdagsledamöter som applåderade försämringarna av sjukförsäkringen nu hör av sig till Alexandra och berättar hur dom tänkte. Om de tänkte.

Vill du ha sänkt lön? Frågan är befogad med tanke på den politik som just nu genomförs. I dagens viktigaste krönika skriver Björn Elmbrandt om lönedumparen Littorin på Dagens Arena. Läs och sprid den till alla som säger sig försvara den svenska modellen med svenska kollektivavtal. Moderaterna gör det inte.

Och nej, jag orkar inte bry mig om folk som inte förstått att man måste tvätta kläder för att de ska bli rena. Det finns andra saker som är viktigare än jeans med rätt färg. Faktiskt.

Andra bloggar om politik, regeringen, riksdagen, Fredrik Reinfeldt, Cristina Husmark Pehrsson, Sven Otto Littorin, Anders Borg, ekonomi, sjukskrivning, sjukförsäkring, Försäkringskassan, kollektivavtal, riksdagsledamöter.

1 kommentar:

Anders sa...

alliansens politik gör verkligen ont.