fredag, november 10, 2006

Famous blue raincoat och fest!

Idag träffade jag, och tre andra riksdagsledamöter, representanter för Örebro Kvinnolobby över en lunch på Margareta festvåning. Flera av frågorna som lyftes under lunchen handlade om näringspolitik. Ska försöka se till att Kvinnolobbyn får svar på sina frågor eftersom jag under de närmaste veckorna kommer att träffa representanter för Vinnova, Nutek och Almi, som hanterar just de områden som berördes under lunchen.

På eftermiddagen hann jag handla lite och genom en ren slump gick jag in på Nice Price, där jag till min stora lycka hittade en cd-version av Famous blue raincoat där Jennifer Warnes gör en helt fantastisk tolkning av Leonard Cohens låtar. Ibland kan man bli barnsligt glad över små saker.

Senare var det dags för fest på min gamla arbetsplats (dvs posten som jag är tjänstledig från). En bra stämning och som alltid en popduell. Jag tillhörde som "vanligt" det laget som hade flest poäng i popduellen, men vi förlorade på ett uselt resultat i frisbeen. Nåväl, vad betyder en enkel tävling egentligen, huvudsaken är att man får dansa...

Inga kommentarer: