lördag, oktober 07, 2006

På väg hem efter en lång vecka

Hade hoppats komma hem lite tidigare men fick istället sitta av en och en halv timme på Stockholms central eftersom det fortfarande råder alliansväder, grått och regnigt.
Igår blev det i alla fall klart med vilket utskott som jag kommer att ha som huvudområde. Riksdagsgruppen hade överläggning på Djurönäs och valde gruppledare, ledamöter och ersättare till utskott. Till min förvåning och glädje hamnade jag i Näringsutskottet som arbetande ersättare. Förvånad eftersom det utskottet är önskat av många ledamöter. Glad för i det här utskottet hanteras många frågor som jag vill vara med och påverka.
Fick dessutom en "vanlig" ersättarplats i Trafikutskottet som också var ett av mina önskningsutskott.

För övrigt så verkar det som pekpinnen är på väg tillbaka till skolan eftersom folkpartiets Jan Björklund blev ny skolminister. Hur det blir med IT-utbildning i skolan återstår att se, men folkpartiets kunskaper i nätverksamhet är i alla fall uppdaterad...

Inga kommentarer: