lördag, november 18, 2006

Formens hus och Prada


Tidigare idag var vi ca hundra socialdemokrater som samlades till partidistriktets förtroenderåd i Hällefors. Att en lördagmorgon gå upp vid 6-7 för att åka ca 8 mil (Askersunds-sossarna hade bortåt 15 mil)och under en heldag diskutera partiverksamhet, välja företrädare i regionförbundet och landstinget, ger inga stora rubriker. Men det är en viktig del i den ordinarie partiverksamheten. Under lunchen passade vi på att besöka Formens hus, där svensk design genom åren presenterades. Både nytta och nöje alltså

Och på tal om design och formgivning. På kvällen gick sambon och jag på Djävulen bär Prada. Det var inte utan att man kände sig lite slafsig efter att ha sett filmen med en som vanligt lysande Meryl Streep.

För övrigt så var det ca 250 personer som i fredags i ett regnigt Örebro skrev på protestlistor mot förslaget på en försämrad a-kassa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg Djävulen bär Prada igår också. Ja,Meryl Streep är som vanligt underbar och det kändes som en, om än ytlig, må-brafilm i novembermörkret.

Jag blev helt förälskad i den första låten som var med i filmen och efter idogt letande på diverse internetsidor har jag insett att det är en ny skotsk artist som heter KT Tunstall som sjunger den. "Suddenly I See", måste köpa CDn pronto!

Eva-Lena Jansson sa...

Efter halva filmen så började jag faktiskt fundera över om soundtracket till filmen finns på cd, för det var bra musik rakt igenom filmen.