söndag, februari 18, 2007

Utmanad av Tora Hansjons

Upptäckte att jag hade blivit utmanad av Tora Hansjons att lista fem saker jag vill eller vet kommer hända under 2007. Sent ute med andra ord, men ok här kommer fem avancerade gissningar efter en titt i kristallkulan:

1. Lars Leijonborg avgår som partiordförande, ingen egen önskan men har svårt att se han kan sitta kvar efter rättegången om dataintrånget.
2. Antalet nya medlemmar i Socialdemokraterna blir rekordmånga.
3. Jag kommer att vara i toppform, efter att återigen ha påbörjat min ambitiösa idé om att träna minst 3 dagar i veckan. (jag vill verkligen, jag lovar!)
4. Två ministrar i regeringen får avgå vilket skapar en allvarlig regeringskris.
5. Svenska folket kommer att vara mer filmade, mer bevakade och mer avlyssnade än vad någon skulle ha gissat 1984. Det kommer fler förslag efter FRA.

Inga kommentarer: