onsdag, maj 09, 2007

Inlåst i riksdagen?!

När jag och en riksdagskollega skulle gå ut från riksdagen vid halv sextiden verkade det som vi blivit inlåsta. Men vi var inte inlåsta, däremot fanns det somliga som var fastlåsta.
Och på tal om fastlåst så har jag tidigare konstaterat att den (ö)kända trafikförbryterskan Paris Hilton blir både in- och fastlåst för att avtjäna ett straff. Nu verkar det som medborgare i hennes närområde inte tycker att det räcker med det straffet. En, som det verkar, högerkonservativ rörelse vid namn Citizens For A Better America med tillhörande rockband vill tjäna pengar på Paris Hilton genom en hatkampanj. Osmakligt så det förslår men något som man kanske borde förvänta sig av vissa medborgare vars främsta förebild är en president som säger sig ha ett uppdrag från Gud.

Till sist: jo, vi tog oss ut ur riksdagshuset men hur och var tänker jag låta förbli en intern angelägenhet. Några hemligheter måste även vi få ha även om det finns journalister som vill veta ALLT om oss.

Andra bloggar om riksdagen, Paris Hilton, Bush.

2 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Hur tog ni er ut? Jag är nyfiken! Jag hoppas ni gick genom "tunnlarna"

Eva-Lena Jansson sa...

Som en av många medlemmar i konspirationsklubben hänvisar jag till vår vanligaste kommentar:
vi kan varken bekräfta eller dementera någonting.
Vilket naturligtvis inte är ett tillfredsställande för en person av nyfiken natur. Skriver jag som tillhör den nyfikna skaran av vetgiriga personer.