lördag, maj 26, 2007

WOW med dottern

Det blir rätt många kvällar framför datorn men ikväll valde jag att försöka sätta mig in i ett av äldsta dotterns favoritspel; World of warcraft. Mycket springande hit och dit, en hel dödande och healing samt massor av återuppståndelse är en betraktelse av detta spel. En annan är att många ungdomar över hela världen kommunicerar och spelar tillsammans. Och man gör det samtidigt som man är inloggad på MSN, där man håller kontakt med kompisar på nära och långt avstånd.

Som sagt inte min vanliga värld men jag tror att det är rätt viktigt att delta/se och försöka förstå vad ens barn intresserar sig för, om man ska ha en chans att förstå deras reaktion på andra saker som händer i deras omgivning.

För det har hänt en hel del sedan jag var tonåring då vi satt och hängde utanför vår skola om helgerna eller kollade på Macahans hemma hos någon.

Andra bloggar om WOW, ungdomar.

Inga kommentarer: