tisdag, juni 26, 2007

Förvirrat läge

Det är inte bara jag som tycker att den borgerliga regeringens förslag är dåligt genomtänkta. Nu reagerar även ekonomer på olika banker när finansminister Anders Borg kommer med ett nytt förslag angående omvandlingen av fastighetsskatten till kommunal avgift. Den allmänna förvirringen över ständiga förändringar av dåligt utredda förslag förstärker bilden av en regering som gått vilse bland vallöften och ideologiska tankar och som förträngt den verkliga världen där deras inflationseldande finanspolitik leder till stigande räntor.

Ett annat förvirrat läge har uppstått i och med att Paris Hilton kommit ut från fängelset. Är det verkligen frihet att inte kunna röra sig utomhus utan att ständigt vara bevakad av fotografer och idel reportrar? När till med hennes sopor är av intresse för media så kan man inte låta bli att fundera över om inte Paris byter en fångenskap mot en annan, men där hennes möjlighet att bli befriad är starkt begränsad.

Andra bloggar om politik, regeringen, Anders Borg, Paris Hilton,
media.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant om Paris, det är inte många som märker hennes ständiga fångenskap.

Anonym sa...

Länkar till det här inlägget, hoppas det är okej.

Barbaselo sa...

Att säga att förföljelse av media är en form av fångenskap, är helt upp till "objektet".

Som jag tolkat Paris Hiltons framtoning, så njuter hon av att bli förföljd av paparazzis och alla andra som har en kamera i handen.

Detta saknade hon i fängelset.

Jag antar därför att hennes frisläppande faktiskt upplevs som en befrielse av henne.

Själv vet jag inte alls hur det skulle vara att befinna mig i hennes situation. Jag tror att jag skulle föredra fängelset, men å andra sidan vet jag inte hur det är på insidan heller.