fredag, januari 25, 2008

14-0 till Ringholm

Vaknade i natt av att myggbetten från de thailändska myggorna kliade något förbenat. Och detta trots att är snart två veckor sedan jag kom hem från värmen och myggorna. Lyckades somna om för att vakna upp till ännu en dag av alliansväder, dvs grått och regnigt. Men. Det fanns ljusglimtar denna morgon också. Som Synovate Temos undersökning som gjorts på uppdrag av Dagens Nyheter. Oppositionen har idag stöd från snart 60 % de tillfrågade medan alliansens popularitet fortsätter att dala. Inte minst kristdemokraterna har stora problem med att attrahera väljarna efter flera löftesbrott och med Mats Odell som den ”tyngsta företrädaren”.
Eftersom jag befunnit mig på hemmaplan både onsdag och torsdag för att delta på Småföretagsdagarna i Örebro så har jag missat eventuella skvaller i riksdagskorridorerna om det som Ingvar Persson på Aftonbladet beskriver som Mona Sahlins ommöblering. En som säger sig vara förvånad är Pär Nuder, som nu kastat in handduken och placerat sig på ”gubbhyllan”. Eftersom Nuder anser att Bosse Ringholm befinner sig på denna ”gubbhylla” så förväntar jag mig att Nuder nu tar rygg på Ringholm och börjar producera interpellationer i sann oppositionsanda. Interpellationer är ett av oppositionens viktigaste instrument för att kunna debattera med regeringen i olika frågor. Just nu står det 14-0 till Ringholm när det gäller antalet interpellationer…



Andra bloggar om politik, Mona Sahlin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar likt Edsdyns bandyresultat hörom da'n (18-2)ointagligt.

Anonym sa...

Det lär väl vara den enda ledning som Ringholm lyckats tillskansa sig!

Daniel sa...

Gubbhyllan eller köttberget - det är frågan.