måndag, januari 14, 2008

Odell, jäv och intressekonflikter

kommer att vara på min dagordning i morgon tisdag då jag har interpellationsdebatt med finansmarknadsministern. Min interpellation finns att läsa här.

Har läst det skriftliga svaret från Odell (som ej bör publiceras före svaret lämnats i kammaren) och det verkar kunna bli en riktigt intressant debatt mellan honom, mig och Bosse Ringholm som också har en interpellation om Odells utförsäljningsråd. Debatten börjar kl 13.30 och sänds i 24 Direkt.

Odell har för övrigt blivit ku-anmäld igen. Den här gången av min eminenta kollega Maryam Yazdanfar. Och när det gäller Odells framtidsutsikter så spår flera sossar i veckans nr av AiP, att han får lämna regeringen i år...


Andra bloggar om politik, Mats Odell, regeringen, utförsäljningar.

2 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Kör hårt!

Anonym sa...

Jag ser på interpellationen just nu, och det är ett väldigt intressant område du har uppmärksammat!