söndag, september 21, 2008

Väljarna tror inte på borgarna

så därför är det inte så konstigt att över 62 procent tror att borgarna förlorar valet 2010. Så svarar man i alla fall på dagens fråga i Expressen. Att borgarna fortsätter sitt ständiga trixande med regler, ersättning och avgiften till a-kassan verkar inte uppskattas av särskilt många utanför regeringen. Men det är två år kvar så ingen ska ta ut något i förväg.

Men jag tror de flesta väljarna har ganska enkelt att skillnad på ord och handling. Och om borgarna säger en sak och gör något annat så blir ju folk bara förbannade. Så tydligt är det att den moderatstyrda regeringen pratar om trygghet när man sedan sänkt ersättningen för de sjuka och arbetslösa. När sedan samma regeringen börjar prata om en rättvis politik för att sedan ta bort förmögenhetsskatten samtidigt som man låter pensionärer, sjuka och arbetslösa betala en högre skatt, så är lika trovärdigt som att säga att det inte finns svamp i skogen.

Och på tal om svamp. Trattkantarellernas samlingar är snart lika talrika som antalet väljare som övergett borgarna.



Här kan du läsa mer om vad som bloggas om politik, regeringen, a-kassan.
Ilsemarie skriver bra om regeringens nya klotterplank, Björn Sundin har önskemål om publicering av årets roligaste affisch, Bodil Malmsten om finanskrisen i USA.

1 kommentar:

Alexandra Einerstam sa...

Själv är jag en usel svampplockare. Jag kan stå mitt i ett fält av trattkantarellre och ändock inte se dem. Igår gick jag till Hötorget och köpte svamp istället.