onsdag, december 09, 2009

8 december, vem läser skvaller och vem är helgon?

Tack och lov att jag inte är känd och inte min mamma heller tänker jag när jag läser dagens löpsedlar från Aftonbladet eller Expressen. Tänk er själv att ni ringer efter ambulans för att er mamma blivit sjuk och lika snabbt om inte snabbare står där en fotograf och har koll på hela situationen. Vem har i egentligen lust att bli fotograferad på väg in i ambulans? Vem?

Om ni redan klickat er vidare så är ni likadana som jag, dvs föredrar att slippa rampljus när ni själva får bestämma men är väldigt nyfikna på allt som rör andra. Fundera ett varv till, nästa gång kan det vara någon i er närhet som är det som står först på löpsedeln.

Så därav dagens lucköppning. Ingen av oss är ett helgon och ingen har därmed gloria. Om sångerskan har det förtäljer inte låten;=

Inga kommentarer: