torsdag, augusti 31, 2006

Naturens krafter styr min dator


Efter ett rejält åskväder slogs vår internetuppkoppling ut i söndags. Något som stör ganska mycket eftersom jag ska försöka hålla mig uppdaterad, läsa mejl och svara på frågor från väljare. Internetberoendet fick nu ersättas av en massa telefonsamtal vilket inte är det sämsta. På onsdagskvällen hade sambon fått ordning på uppkopplingen så nu fungerar även detta sätt att kommunicera.

Just nu är det nästan bara valrörelse även om jag samtidigt jobbar en del fackligt. SEKOs kampanj, Vi vägrar hålla tyst, är fortfarande aktuell vilket märktes när jag delade ut våra t-shirtar till medlemmar i tisdags. I Hallsberg berättade man att en av SEKOs klubbordförande anses som alltför kritisk av arbetsgivaren. Och helt plötsligt så påstår arbetsgivaren att samma klubbordförande inte sköter sitt arbete. Mycket märkligt att det händer vid samma tidpunkt som klubbordförande reserverar sig mot arbetsgivarens förslag på nya arbetstidslistor. Ännu ett fall för konspirationsklubben...

Inga kommentarer: