söndag, oktober 01, 2006

Inflyttning med förhinder

Håller på att installera mig i ett övernattningsrum vid riksdagshuset. Det kändes som jag höll på att flytta hem ifrån, när familjen lastade in kläder och andra prylar i bilen. Framme vid ledamotshuset verkade det som om jag inte var väntad för rummet där jag tillfälligt ska härbägeras i, bar spår efter tidigare gäst...

Tog min tillflykt till klubbrummet, där dags- och kvällstidningarna fick stå för underhållningen. Konstaterade att de fyras gäng nu har gjort helt om angående trängselavgifterna, trots att man i valrörelsen hela tiden sagt NEJ till införande. Socialdemokraterna i Stockholm drev som bekant en JA-linje för införande av trängselavgifter.
Nu väntar jag bara på att borgarnas partikamrater i Stockholm stad och län ska kalla Reinfeldt, Olofsson, Leijonborg och Hägglund för SVIKARE och LÖGNARE!
Men det är väl som med fastighetsskatten, än slank dom hit, än slank dom dit, och än slank dom ner i diket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Eva-Lena!

Välkommen till Stockholm. Tråkigt att ditt riksdagsliv börjar i opposition. Vi får ta en lunch någon dag?

Lycka till/Carina