tisdag, januari 16, 2007

Fest i Degerfors


Efter en semester i Thailand kom familjen hem i fredags. Bara för att vakna upp i ett gråmulet Örebro och med en begynnande sjukdomskänsla i kroppen. Brydde mig inte om varningssignalerna utan åkte glatt till Degerfors för att vara med på 100års-jubileumsfesten som stadens stolta fotbollslag anordnade i Valsverket. Träffade på min gamla arbetskamrat Mikael Mårtensson som nu gjort sin sista säsong för Degerfors IF.

Vaknade upp på söndagen och mådde halvtaskigt. Tyckte mig vara på bättringsväg på måndagsmorgonen men ack vad jag bedrog mig. Efter en debatt i radion och ett företagsbesök på Helens Glutenfria hamnade jag under två täcken och en filt med riktiga frossbrytningar. Men vad gör man inte som sann optimist, tisdag morgon tog jag tåget till Stockholm för att inleda årets riksdagsarbete.
Två och en halvtimme på tåg inklusive försening fick mig dock att inse att den här dagen skulle tillbringas i vågrätt ställning, så det var bara att ringa kammarkansliet och sjukskriva sig.
Kan det vara asiaten eller är det bara en vanlig sketen förkylning som gjort mig så eländigt krank?

Inga kommentarer: