onsdag, januari 17, 2007

Dagens hjälte heter Lennart Axelsson

och är min riksdagskollega från Nora. Redan igår ryckte den gode Lennart in och levererade hämtmat till mig, och när jag inte heller idag lyckades ta mig ur sängen fick Lennart återigen bistå mig med inhandla förnödenheter eftersom mitt kylskåp är tomt sånär som på ett messmörspaket.

Så dagens partiledardebatt fick jag följa via radion istället för att vara på plats i kammaren. Förutom att Göran Persson var riktigt bra så var nog Maria Wetterstrand dagens mest engagerade. Det gick inte att ta miste på hennes uppriktiga vrede över alliansens miljöpolitik som en ständigt undflyende Maud Olofsson försökte försvara.

Och Olofsson fortsätter att undvika att svara ja eller nej på frågan om hon helst ser att Sverige förlorar i Vaxholmsfallet. Men med tanke på att Maud Olofsson under hela valrörelsen underströk att det är det dags för de svenska löntagarna att utsättas för lönekonkurrens så är det inte så svårt att räkna ut vad hon egentligen tycker i frågan.

Inga kommentarer: