lördag, mars 03, 2007

Årsmöte och hushållsarbete

Var på S-Kvinnors distriktsårsmöte idag. Att den borgerliga regeringens försämringar i a-kassan, samt det senaste förslag om att skattesubventionera hushållsnära tjänster, kommer påverka jämställdhetsarbetet i en negativ utveckling var vi rörande överrens om. S-Kvinnor kommer att behövas i den politiska debatten för att synliggöra socialdemokratiska alternativ till borgarnas kvinnofientliga förslag.

Förutom beslut om en verksamhetsplan för året så nominerade också årsmötet enhälligt riksdagsledamoten Veronica Palm till posten som ordförande för Socialdemokratiska Kvinnoförbundet. Veronica är riksdagsledamot sedan 2002 och har en bred politisk bakgrund.

Förövrigt så ägnade jag drygt en timme åt hushållsarbete. Min betalning för arbetet? Som Karl-Bertil Jonsson brukar uttrycka det: ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställe. Dessutom råkade jag ha en godispåse i köksskåpet som bonus.

Andra bloggar om a-kassan, politik, s-kvinnor, hushållsnära tjänster, godis, Veronica Palm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk om det hade räckt med inre tillfredställelse även för överklassen ;-)
Tycker Veronica Palm verkar jättebra - de gånger jag har sett henne tala.
Beträffande din kommentar på min blogg - så tror jag inte heller på att de svarta tjänsterna helt plötsligt kommer bli vita... de flesta kommer fortsätta på samma sätt som nu. / ha det gott