måndag, april 02, 2007

Nej, jag tänker inte skaffa mig ett extra jobb

Har fått några kommentarer från olika håll med anledningen av att min partikamrat Thomas Bodström ska öppna advokatbyrå med nuvarande JÄMO Claes Borgström.
Så därför vill jag klargöra följande:
Nej, jag tänker inte skaffa mig ett extra jobb.
Ja, jag har fullt upp med riksdagsuppdraget. Det är precis som Inger Lundberg (min företrädare som gick bort i feb 2006) sa, "ett himla roligt och ansvarsfullt uppdrag". Och eftersom jag kan fylla min vardag, flera kvällar, en och annan lördag, så räcker det för mig. Heltidsbegreppet är fullt enligt mina begrepp.
Förövrigt är vi i opposition vilket innebär att den borgerliga regeringen inte ska ha en lugn stund. För det krävs aktion, debattartiklar, frågor och interpellationer, plus en massa andra aktiviteter.

Dessutom träffar jag personer varje vecka som förmedlar sin vardag och sina villkor till mig. Detta genom besök på arbetsplatser, företag, fackmöte, möten med intresseorganisationer. Ikväll träffade jag t ex partikamrater som hade sina betraktelser över valrörelsen att förmedla. Jag fick också möjlighet att höra några kommunalmedlemmars syn på arbetssituation inom äldreomsorgen lite senare denna kväll.

Andra bloggar om regeringen, Bodström, riksdagen, äldreomsorgen, JÄMO.

Inga kommentarer: