måndag, april 26, 2010

Det här min blogg

något som egentligen framgår ganska tydligt i bloggens namn, Eva-Lenas blogg. Jag skriver här, inte för att någon annan tycker det eller kräver det, jag skriver för min egen skull och hoppas att det dessutom kan intressera andra.

Detta förtydligande borde inte behövas men eftersom bloggvärlden ibland är ovanligt känslig för vad som skrivs i gammelmedia så tänkte jag ändå vara tydlig med min avsikt. Att jag är Socialdemokrat framgår väl av det jag skriver, att jag gillar många andra Socialdemokratiska bloggars innehåll framgår av mina länkar, länkar gärna till de som visar stort engagemang och har hjärtat till vänster.

Jag tror på att om man sluter sig samman utifrån en gemensam idé och arbetar mot samma mål så blir man starkare, det märks också i det jag skriver.

När jag vill visa på tydliga skillnader så länkar jag till de som tycker helt olika, ibland länkar jag till de som tänker nytt eller har en helt annan vinkel på ett ämne och som jag tycker mig behöva reflektera över. Så var det med det. Det här är min blogg.

Dagens bloggtips: Ilsemarie om desperation och fattigdom, Bodil om våren, Emma om påhoppade bloggare, Alliansfritt med uppdaterad citatlista.

Andra bloggar om politik, val 2010, bloggar, Socialdemokraterna, Netroots.

1 kommentar:

Ingeborg B. Hansen sa...

Imponerande! (Twitter)