måndag, april 19, 2010

Vi går mot bättre tider, tro mig, tro mig

Det här är inget skämt
Och inte heller är det
tro mej, tro mej
nånting som jag själv bestämt.

Texten står Ulf Lundell för. Och jag tror faktiskt också att vi kan gå mot bättre tider, men inte bara några, utan hela samhället efter valet den 19 september. Om vi blir fler som väljer att rösta fram en Socialdemokratiskt ledd regeringen, det rödgröna alternativet. För jobbens skull och för att man tror på ett gemensamt samhälle som vi bygger tillsammans.

För jag tror faktiskt människor runt om i Sverige längtar efter en rättvis och solidarisk politik. Och med rättvis menar jag en klassisk Socialdemokratisk fördelningspolitik som syftar till minskade klyftor. Den typen av nyspråk och renommésnyltning som Moderaterna ägnar sig åt tillsammans med en märklig historierevision tror jag inte särskilt många går på.

Andra som bloggar om politik, val 2010, jämlikhet, välfärd, rödgrönt, rättvisa, Mona Sahlin, Socialdemokraterna, Möjligheternas land.

Inga kommentarer: